Wednesday, August 17, 2011

ini bukan facebook, ini newbook.

hey peeps.
dis is me, nano, owner of the blog. 
sangat lama tak tekan papan kekunci untuk update blog, 
asek update assingment jee. *nak bgtahu lah, aku dah masuk uitm, ape barang sekolah sial.hahahaha.
okie, actually, aku mmg intend langsung dah mlas nak bukak blog nie, 
sbb blog nie bnyak sgt aku menceceh pasal cerita lama aku.
pendek kan kesah, aku orang sama, blog sama, cerita lain.
so post lama aku delete eh?
korang pun bukan kesah pun kan aku delete post aku?
sbb aku tahu, blog aku pun, yg baca, aku sorang je.gheee.

next, cerita pasal blog baru dah settle, now life baru,
bulan 6 aritue, aku dpat masuk uitm, bunyi mcam best kan?
kau senyum awal awal kau, best eh, kalau aku bgtahu kat mana uitm aku, 
mesti drpd senyum kembang, boleh kecut senyum kau.
aku dpat uitm dungun. tahu dungun kat mana?
dungun tu terengganu, kau tahu terengganu tu dkat mana?
terengganu tu area pantai timur dlam malaysia.
first tyme aku tahu aku dpat uitm dungun,
dlam kepale hotak aku.
  • pantai yg indah mcam pantai bali.
  • pasir yg halus mcam kulit muka aku.
  • air laut yg biru mcam kain sekolah aku yang koyak kene iron.
  • angin yang nyaman mengalah kan air-cond  2 horse power.
  • keropok lekor yg lg sedap dr fries mcd.
itu pandangan aku at first sight. next, aku terfikir plak. 
  • bendera pas. 
  • toilet busuk, kotor lg bacin mcam bau paung.
  • lalat yg bersepah mcam perhimpunan haram.
  • bahasa terengganu yg sgt mudah difahami.
  • tudung labuh.
terus patah semangat aku nak pegi uitm. since that, aku tahu,
life uni aku bukan yg seperti aku expect.
aku rasa mcam bapak looser sial aku.
tak pe nano, nano kan kuat,
setakat tak jumpa family, kucing, boyfie, kawan, dataran pahlawan, karok, pool, wayang. 
ape ade hal. bnyak cantek muka kau tak da hal. bnyak hal lah sial.
dah, malas nak menyalak pasal life aku sekarang, 
aku just nak cakap, i miss melaka :(
bak kata pepatah, 
hujan emas di negeri orang,
hujan batu di negeri sendiri,
terengganu tak de hujan emas.
nak kiamat ape kalau ade hujan emas.

next, boyfie baru?gheeeeeeeeeeee.
nnti aku kenal kan eh?
aku letak gmba je, bagi korang telek dulu :')

No comments: